Social Media
Social Media is geen hype, maar een medium dat serieus genomen moet worden. U deelt simpelweg informatie met anderen via internettoepassingen en netwerksites Social Media kent verschillende verschijningsvormen, zoals tekst, afbeeldingen, video’s of geluid. Een gedegen voorbereiding is een must! Als startende ondernemer komt er veel op u af en daarom helpen wij u met zich goed voorbereiden. Een goed begin is immers het halve werk. Van de startende ondernemers die zich niet goed voorbereiden, haalt namelijk 20 tot 30% het eerste jaar niet en 50% houdt het binnen vijf jaar voor gezien. Dit seminar helpt u valkuilen te omzeilen en geeft u veel praktische tips voor de start van uw bedrijf.
Eerste kennismaking met Image Productions
Image tv Productions biedt u alle belangrijke informatie die u nodig heeft. Behalve door het leveren van informatie, is Image Productions u graag behulpzaam door het bieden van praktische handreikingen. Ook wijzen wij u graag op hindernissen waarmee u in de presentatie - en ook daarna - te maken kunt krijgen. Kortom Image Productions helpt u graag bij de eerste kennismaking met het ons.
Vragen stellen, contacten leggen en ideeën opdoen
Tijdens het seminar "Ontmoet je afnemers" is er veel gelegenheid om vragen te stellen, contacten te leggen met bezoekers en nieuwe ideeën op te doen.
De volgende onderwerpen komen o.a. aan de orde:
De noodzaak van marketing en doelgroepbepaling
Doelgroep gedrag
Overige Mediale mogelijkheden bij Image Productions
Het Image College biedt verschillende voorbereidende opleidingen gericht op redactie vorming. Na het eerste deel, dat gericht zal zijn op kennismaking, maakt de leerling een keuze uit een van de onderstaande richtingen. Een uitgebreide beschrijving daarvan vindt u door te klikken op de gewenste opleiding.
Organisatie
Image Productions
Image tv Productions
Image visual Productions
Image Radio Productions
Redactionele onderdelen
GRIP
Pitstop
Jenne Design
Achtertuin
Algemene beschrijving
Uitgangspunt is dat de deelnemers centraal ingezet wordt. Dit betekent dat de betrokkenheid zo dicht mogelijk benadert wordt.
Verreweg de meeste zorg wordt dus geboden door een vakdocent en een assistent docent die de taak van mentorop zich zal nemen.
Verreweg de meeste zorg wordt dus geboden door een vakdocent en een assistent docent die de taak van mentorop zich zal nemen.
De vakdocent is vakinhoudelijk bekwaam en zal zorgen voor een goed ontwikkelde en voorbedachte aanpak. De mentor begeleidt de deelnemers bij de te behalen prestaties en zal daarnaast ook zorgen voor de voorgang in de klasikale situatie.
structuur
De structuur die wij handhaven voor onze bovenlaag medewerkers is op de niveau van de sector havo/vwo en structuur die wij voor onze uitvoerende medewerkers handhaven is die van de sector vmbo.
Aan beide sectoren is een team met deskundige advisuers gekoppeld die zich richten op het gebied van leer- en sociaal-emotionele problemen in combinatie met de mogelijkheden van Image Productions. Zij adviseren de docenten, mentoren en kernteamleiders, en ondersteunen/begeleiden deelnemers in hun specifieke specialismen.
Het team is betrokken bij de boven-, midden- en onderlaag van het geheel en levert tevens coördinator die de fuctie invullen van voorzitter van het team.
De bijeenkomsten
In een klasikale bezetting is de vakdocent en de mentor de spil van de begeleiding. De vakdocent zal systematisch de programma afwerken die ontwikkeld is door de adviesgroep en samen zoeken ze naar een manier waar de deelnemers in zijn betrokken.
Als er meer duidelijkheid is over de deelnemers, wordt de team samengesteld in overleg met het kernteam. Het kernteam stelt een actieplan op van hoe zij de overige organisaties in het geheel gaan betrekken.
Als er meer duidelijkheid is over de deelnemers, wordt de team samengesteld in overleg met het kernteam. Het kernteam stelt een actieplan op van hoe zij de overige organisaties in het geheel gaan betrekken.
De tweedelijn aanpak
Indien blijkt dat er meer nodig is dan hierboven beschreven, consulteert de kernteamleider de achterban en vormt een lobby groep.
In dit lobby groep zitten deskundigen, vertegenwoordigers en deskundigen op het gebied van media.
Indien blijkt dat er meer nodig is dan hierboven beschreven, consulteert de kernteamleider de achterban en vormt een lobby groep.
In dit lobby groep zitten deskundigen, vertegenwoordigers en deskundigen op het gebied van media.
Het adviesteam stelt een handelingsplan voor en geeft hierin aan hoe de aanbod naar buiten gebracht dient te worden. Het is de taak van de coördinator om de team te formeren.
De team draagt zorg voor de informatieoverdracht naar uitgenodigden en toekomstige vakdocenten.
De derdelijn aanpak
De derdelijnsaanpak wordt ingeschakeld als het adviesteam of het kernteam niet lukt om geinteresseerden te vinden voor deelnmae als gespreks partner.
De team draagt zorg voor de informatieoverdracht naar uitgenodigden en toekomstige vakdocenten.
De derdelijn aanpak
De derdelijnsaanpak wordt ingeschakeld als het adviesteam of het kernteam niet lukt om geinteresseerden te vinden voor deelnmae als gespreks partner.
De derdelijn vinden we terug bij de Diepte breedtecommissie waar gekeken wordt of onze aanpak van het geheel aansluit bij de vraag van de doelgroep. Deze commissie kan bestaan uit: wijkagenten, schoolmaatschappelijk werkers, GGD, leerplichtambtenaren, ambulante begeleiders of Regionaal Expertise medewerkers.
Deelnemers met gecompliceerde problemen, waarbij de deskundigheid van de aanwezige leden van belang is, worden in de Diepte-breedtecommissie besproken. De coördinatoren van deze commissie koppelen hun bevindingen terug naar het adviesteam via de kernteamleider.
Uiteraard worden de overige geïnteresseerden bij alle vormen van aanbod zoveel mogelijk geïnformeerd en betrokken. Bij een aantal onderdelen is dit zelfs een voorwaarde en kunnen we niets doen zonder hun betrokkenheid.
Deelnemers met gecompliceerde problemen, waarbij de deskundigheid van de aanwezige leden van belang is, worden in de Diepte-breedtecommissie besproken. De coördinatoren van deze commissie koppelen hun bevindingen terug naar het adviesteam via de kernteamleider.
Uiteraard worden de overige geïnteresseerden bij alle vormen van aanbod zoveel mogelijk geïnformeerd en betrokken. Bij een aantal onderdelen is dit zelfs een voorwaarde en kunnen we niets doen zonder hun betrokkenheid.
Betrokkenen vanuit de school
Naast docenten, mentoren, kernteamleiders en directie zijn er twee geledingen binnen onze school die specifiek toegelicht worden.
Medezeggenschapsraad
Aan de school is een, wettelijk verplichte, medezeggenschapsraad verbonden. In deze raad zitten vertegenwoordigers van het personeel, de ouders en de leerlingen. De raad is bevoegd om alle aangelegenheden van de school met het bevoegd gezag te bespreken. Voor een aantal belangrijke beslissingen met betrekking tot de school heeft het bevoegd gezag voorafgaand advies of instemming van de medezeggenschapsraad nodig.
administratiefondersteunend personeel (AOP)
Tot het ondersteunend personeel behoren: administratief personeel, mediathecarissen, huishoudelijk personeel, onderhoudspersoneel, (technische) onderwijsassistenten, roostermakers en de toezichthouders. Het onderwijsondersteunend personeel is voor de dagelijkse gang van zaken van groot belang voor de school. Voor informatie kunt u altijd bij hen terecht.
Ouders & Leerlingen
Het is belangrijk dat ouders en leerlingen zich betrokken voelen bij de school. Het gaat om een belangrijke periode in het leven van een leerling en wanneer de school een positieve bijdrage heeft in de ontwikkeling van een leerling dan stemt dat tot tevredenheid. De leerlingen zijn vertegenwoordigd in de medezeggenschapsraad en kunnen hun stem laten horen in de leerlingenpanels en de leerlingenraad.
Leerlingenstatuut
De rechten en plichten van leerlingen, personeel en directie staan vermeld in het leerlingenstatuut. In de sectorgidsen staan de schoolregels vermeld die gerelateerd zijn aan het leerlingenstatuut.
Geschillencommissie
Wanneer er klachten zijn over het onderwijs of een meningsverschil/conflict met een docent/medewerker dan wordt dat in eerste instantie met de desbetreffende docent/medewerker besproken. Afhankelijk van het resultaat kan het geschil voorgelegd worden aan de sectordirectie. In het uiterste geval wordt de rector ingeschakeld. Mocht een leerling/ouder niet tevreden zijn met de uitkomst dan kan er een klacht ingediend worden bij de geschillencommissie. In het leerlingenstatuut staat vermeld hoe er dan gehandeld dient te worden.
Klachtenregeling
Het Hondsrug College hanteert de klachtenregeling, waarover op landelijk niveau overeenstemming is bereikt tussen de ouderorganisaties, de vakorganisaties en de besturenorganisaties. In deze regeling zijn ook de procedures opgenomen, die van toepassing zijn op het indienen van klachten en op de wijze waarop deze afgehandeld worden. De klachtenregeling ligt voor ouders en leerlingen en verder voor allen die van de scholengemeenschap deel uitmaken, ter inzage op de centrale administratie. Het volledige adres van de Landelijke Klachtencommissie waarbij de school is aangesloten, luidt als volgt:
Landelijke Klachtencommissie primair en voortgezet onderwijs en bve.
Postbus 82324
2508 EH DEN HAAG
(070) 3861697 (op maandag t/m vrijdag van 09.30-15.00 uur)
e-mail: info@klachtencommissie.org
De klachtenregeling is alleen van toepassing als men met zijn klachten nergens anders terecht kan. Uitgangspunt is dat verreweg de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in de school in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, personeel en schoolleiding op de juiste wijze kunnen worden afgehandeld. In de school hebben wij vertrouwenspersonen/contactpersonen waar leerlingen (ook) met hun klachten terecht kunnen. Als dat echter, gelet op de aard van de klacht, niet mogelijk is of als de afhandeling niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kan men een beroep doen op deze klachtenregeling.
Medezeggenschapsraad
Aan de school is een, wettelijk verplichte, medezeggenschapsraad verbonden. In deze raad zitten vertegenwoordigers van het personeel, de ouders en de leerlingen. De raad is bevoegd om alle aangelegenheden van de school met het bevoegd gezag te bespreken. Voor een aantal belangrijke beslissingen met betrekking tot de school heeft het bevoegd gezag voorafgaand advies of instemming van de medezeggenschapsraad nodig.
administratiefondersteunend personeel (AOP)
Tot het ondersteunend personeel behoren: administratief personeel, mediathecarissen, huishoudelijk personeel, onderhoudspersoneel, (technische) onderwijsassistenten, roostermakers en de toezichthouders. Het onderwijsondersteunend personeel is voor de dagelijkse gang van zaken van groot belang voor de school. Voor informatie kunt u altijd bij hen terecht.
Ouders & Leerlingen
Het is belangrijk dat ouders en leerlingen zich betrokken voelen bij de school. Het gaat om een belangrijke periode in het leven van een leerling en wanneer de school een positieve bijdrage heeft in de ontwikkeling van een leerling dan stemt dat tot tevredenheid. De leerlingen zijn vertegenwoordigd in de medezeggenschapsraad en kunnen hun stem laten horen in de leerlingenpanels en de leerlingenraad.
Leerlingenstatuut
De rechten en plichten van leerlingen, personeel en directie staan vermeld in het leerlingenstatuut. In de sectorgidsen staan de schoolregels vermeld die gerelateerd zijn aan het leerlingenstatuut.
Geschillencommissie
Wanneer er klachten zijn over het onderwijs of een meningsverschil/conflict met een docent/medewerker dan wordt dat in eerste instantie met de desbetreffende docent/medewerker besproken. Afhankelijk van het resultaat kan het geschil voorgelegd worden aan de sectordirectie. In het uiterste geval wordt de rector ingeschakeld. Mocht een leerling/ouder niet tevreden zijn met de uitkomst dan kan er een klacht ingediend worden bij de geschillencommissie. In het leerlingenstatuut staat vermeld hoe er dan gehandeld dient te worden.
Klachtenregeling
Het Hondsrug College hanteert de klachtenregeling, waarover op landelijk niveau overeenstemming is bereikt tussen de ouderorganisaties, de vakorganisaties en de besturenorganisaties. In deze regeling zijn ook de procedures opgenomen, die van toepassing zijn op het indienen van klachten en op de wijze waarop deze afgehandeld worden. De klachtenregeling ligt voor ouders en leerlingen en verder voor allen die van de scholengemeenschap deel uitmaken, ter inzage op de centrale administratie. Het volledige adres van de Landelijke Klachtencommissie waarbij de school is aangesloten, luidt als volgt:
Landelijke Klachtencommissie primair en voortgezet onderwijs en bve.
Postbus 82324
2508 EH DEN HAAG
(070) 3861697 (op maandag t/m vrijdag van 09.30-15.00 uur)
e-mail: info@klachtencommissie.org
De klachtenregeling is alleen van toepassing als men met zijn klachten nergens anders terecht kan. Uitgangspunt is dat verreweg de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in de school in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, personeel en schoolleiding op de juiste wijze kunnen worden afgehandeld. In de school hebben wij vertrouwenspersonen/contactpersonen waar leerlingen (ook) met hun klachten terecht kunnen. Als dat echter, gelet op de aard van de klacht, niet mogelijk is of als de afhandeling niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kan men een beroep doen op deze klachtenregeling.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten